Effectief communiceren - AAB Training & Opleiding

Effectief communiceren

Het verschil maken richting de klanten (burgers / aannemers/ etc.) van de gemeente

Voor een aantal opzichters binnen de gemeente is er behoefte aan een cursus effectief communiceren. De opzichters zijn verantwoordelijk voor onderhoud & toezicht van het openbaar gebied op groen- en grijs niveau. De gemeente wil de kwaliteit van de communicatie met haar burgers & klanten behouden en verbeteren. Er wordt rekening gehouden met het belang van de gemeente en het belang van de klant.

Resultaat effectief communiceren

U communiceert op een positieve en effectieve wijze

  • U beheerst de basisgesprekstechnieken
  • U heeft inzicht in de aspecten van klantgericht werken en klantgericht gedrag
  • U leert omgaan met verschillende (klant)typen
  • Uw klanten voelen zich begrepen
  • U leert op een positieve manier omgaan met klachten waarbij een goede relatie gewaarborgd
  • U weet hoe u ‘nee’ verkoopt op een klantgerichte manier.
  • Uw klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht

Persoonlijke DISC analyse

U kunt ervoor kiezen om medewerkers een Persoonlijke DISC analyse te laten maken.

Persoonlijke DISC analyses worden vaak afgenomen om meer inzicht te verkrijgen in de eigen stijl van communiceren en wat er nodig is om de communicatie met anderen op een positieve manier te beïnvloeden. De extra investering is € 50,00 euro per medewerker. Deze investering is niet meegenomen in de prijsopgave.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder datum.

Inhoud effectief communiceren

Effectief communiceren kun je leren! De training staat in het teken van het verschil maken richting de klanten (burgers / aannemers/ etc.) van de gemeente. Alles valt of staat met een uitstekende samenwerking en communicatie. Wat is jouw stijl van communiceren? Hoe ga je om met verschillende soorten gedrag (klanttypen)? Hoe ga je om met klachten, weerstand & bezwaren? Hoe sluit je aan bij burgers en hoe toon je begrip? Hoe verkoop je ‘nee’ en denk je mee met anderen?

Thema’s

Effectief en vriendelijk communiceren met burgers & klanten;

  • De gemeente maakt het verschil;
  • Verbale & Non-verbale communicatie;
  • Eerst begrijpen, dan begrepen worden;
  • Luisteren, doorgronden en samenvatten;
  • Inzicht in eigen gedrag en communicatieve vaardigheden;
  • Omgaan met bezwaren, klachten en weerstand;
  • ‘Nee’ verkopen;
  • Praktijkcases.

Tijdsduur

Cursusduur: 1 dag

Certificaat

Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist een persoonlijk certificaat.

Inschrijven Offerte Meer