De-escalerend handelen  - AAB Training & Opleiding

De-escalerend handelen

De-escalerend handelen en feedback geven en ontvangen

Cursus de-escalerend handelen

Vind je het lastig om je collega’s aan te spreken of ben je recht voor z’n raap? In de cursus de-escalerend handelen is er aandacht voor het geven en ontvangen van feedback. Je leert hoe je op een positieve en constructieve manier feedback geeft en rekening houdt met de gevoelens van de ander. 

Sta je open voor het ontvangen van feedback? Hoe ga je om met een collega die je aanspreekt op je gedrag of manier van werken? Feedback geven en ontvangen is onmisbaar tussen collega’s Het is een goede stap voor iedere organisatie waar openheid en respect centraal staan!

Wie is de doelgroep

In iedere sociale interactie is een conflict mogelijk, zo ook in de interactie tussen teamleiders, managers, leidinggevenden enerzijds en met burgers, klanten, etc. anderzijds. 

Wat is het doel

Mensen verschillen veel van elkaar en soms zijn er dan ook verschillende belangen waardoor een conflict ontstaat. Soms worden conflicten uit de weg gegaan en is het juist beter om een conflict aan te pakken. Soms lopen de emoties hoog op met alle gevolgen van dien. Je leert hoe je op een effectieve manier met conflicten om kunt gaan. Hoe je spannende situatie onder controle houdt, zonder het belang van de ander uit het oog te verliezen of de relatie te verstoren.

De aandachtgebieden voor dit programma zijn:

  • interne communicatie en interne klantgerichtheid;
  • feedback geven en ontvangen;
  • omgaan met weerstand en conflicten.

Welk resultaat bereik je

Na het volgen van deze training heb je handvatten voor het geven van feedback en omgaan met conflictsituaties. Je hebt inzicht in je eigen houding en gedrag en dat van je collega’s; meer begrip, persoonlijke ontwikkeling, open communicatie, een hecht team en een verbetering van de interne klantgerichtheid!

Wil je meer informatie?

Vraag een offerte op om de mogelijkheden te bespreken, of neem contact op via info@aabgroep.nl of 0341-499744.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder datum.

Wat is de inhoud van de cursus

Theoretische ondersteuning is noodzakelijk om het geleerde in de praktijk toe te passen. Om het beste resultaat te bereiken, kiest AAB voor een interactieve en praktische aanpak.

Bij een incompany opleiding kan er voor gekozen worden om op dag twee in de middag te werken met een acteur. Deelnemers krijgen de gelegenheid om in een veilige leeromgeving te werken aan een persoonlijke uitdagingen op het gebied van feedback geven en ontvangen en omgaan met conflicten.

De volgende onderwerpen komen gedurende het lesprogramma aan de orde:

  • feedback geven en ontvangen;
  • do’s & don’ts van feedback geven en ontvangen;
  • communicatieve vaardigheden;
  • inzicht in eigen gedrag en gedrag van de ander;
  • geven en ontvangen van complimenten;
  • belemmerende overtuigingen;
  • omgaan met weerstand & emotie;
  • oorzaken van conflicten;
  • vaardigheden voor conflicthantering; praktijksituaties & voorbeelden; rollenspel met acteur (optioneel);
  • Persoonlijk Actie Plan.

Hoeveel deelnemers in een groep

Aantal deelnemers: maximaal 10 personen

Incompany of open inschrijving

Deze cursus is zowel incompany te organiseren als te volgen via de open inschrijving. Bekijk de startdata in het cursusmenu voor een startmoment bij jou in de buurt.

Zijn er meerdere medewerkers die interesse hebben in deze training? Plan dan een incompany! Bij het plannen van een incompany neemt de docent van te voren contact op om het programma door te nemen en af te stemmen op de situatie bij jou in de organisatie. Zo krijg je een training waar je medewerkers ook écht mee aan de slag kunnen.

Wat zijn relevante of vervolgtrainingen

Kijk ook eens bij de training feedback geven, de cursus effectief communicerenof de cursus echt communiceren: de principes en de praktijk.

Hoe lang duurt de cursus

Cursusduur: 1 dag

Wat staat er op mijn certificaat

Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist het persoonlijk certificaat.

Inschrijven Offerte Meer
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van de geplande cursussen in jouw branche.