Conflicthantering - AAB Training & Opleiding

Conflicthantering

Conflicthantering en feedback geven en ontvangen

Cursus conflicthantering - Feedback 

Vind je het lastig om je collega’s aan te spreken of ben je recht voor z’n raap? In de cursus conflicthantering is er aandacht voor het geven en ontvangen van feedback. Je leert hoe je op een positieve en constructieve manier feedback geeft en rekening houdt met de gevoelens van de ander.Sta je open voor het ontvangen van feedback? Hoe ga je om met een collega die je aanspreekt op je gedrag of manier van werken? Feedback geven en ontvangen is onmisbaar tussen collega’s Het is een goede stap voor iedere organisatie waar openheid en respect centraal staan!

Conflicthantering

In iedere sociale interactie is een conflict mogelijk, zo ook in de interactie tussen teamleiders, managers, leidinggevenden enerzijds en met burgers, klanten, etc. anderzijds. Mensen verschillen veel van elkaar en soms zijn er dan ook verschillende belangen waardoor een conflict ontstaat.Soms worden conflicten uit de weg gegaan en is het juist beter om een conflict aan te pakken. Soms lopen de emoties hoog op met alle gevolgen van dien. Je leert hoe je op een effectieve manier met conflicten om kunt gaan. Hoe je spannende situatie onder controle houdt, zonder het belang van de ander uit het oog te verliezen of de relatie te verstoren.

Doel

De aandachtgebieden voor dit programma zijn:

  • interne communicatie en interne klantgerichtheid;
  • feedback geven en ontvangen;
  • omgaan met weerstand en conflicten.

Resultaat

Na het volgen van deze training heb je handvatten voor het geven van feedback en omgaan met conflictsituaties. Je hebt inzicht in je eigen houding en gedrag en dat van je collega’s; meer begrip, persoonlijke ontwikkeling, open communicatie, een hecht team en een verbetering van de interne klantgerichtheid!

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder d

Inhoud cursus conflicthantering

Theoretische ondersteuning is noodzakelijk om het geleerde in de praktijk toe te passen. Om het beste resultaat te bereiken, kiest AAB voor een interactieve en praktische aanpak.

Bij een incompany opleiding kan er voor gekozen worden om op dag twee in de middag te werken met een acteur. Deelnemers krijgen de gelegenheid om in een veilige leeromgeving te werken aan een persoonlijke uitdagingen op het gebied van feedback geven en ontvangen en omgaan met conflicten.

De volgende onderwerpen komen gedurende het lesprogramma aan de orde:

  • feedback geven en ontvangen;
  • do’s & don’ts van feedback geven en ontvangen;
  • communicatieve vaardigheden;
  • inzicht in eigen gedrag en gedrag van de ander;
  • geven en ontvangen van complimenten;
  • belemmerende overtuigingen;
  • omgaan met weerstand & emotie;
  • oorzaken van conflicten;
  • vaardigheden voor conflicthantering; praktijksituaties & voorbeelden; rollenspel met acteur (optioneel);
  • Persoonlijk Actie Plan.

Deelnemers

Aantal deelnemers: maximaal 10 personen

Tijdsduur cursus conflicthantering

Cursusduur: 1 dag

Certificaat

Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist het persoonlijk certificaat.

Inschrijven Offerte Meer