Omgevingsgericht handelen
Inzicht in eigen gedrag en communiceren, inspelen op verschillende soorten klantgedrag
Inzicht in eigen gedrag en communiceren, inspelen op verschillende soorten klantgedrag
Steeds meer medewerkers die werkzaam zijn in de Openbare Ruimte hebben te maken met verschillende contacten. Burgers, collega’s, een leidinggevende, etc.
Je kunt te maken krijgen met een boze burger, werk dat klaar moet, en daarnaast ben je ook nog het visitekaartje van jouw gemeente of bedrijf. Hoe ga je hier nu goed en rustig mee om?
Deze training is zeer geschikt voor de buitendienstmedewerkers en medewerkers van sociale werkvoorzieningen.
Ook voor medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt die met medewerkers van bijvoorbeeld gemeenten moeten samenwerken en andersom is deze training geschikt.
Tijdens deze cursus krijg je meer inzicht in eigen gedrag en manier van communiceren. De deelnemers leren hoe je kunt inspelen op verschillende soorten klantgedrag. Hoe ga je om met ‘heftige’ klantemoties en hoe neem je op een klantgerichte manier de regie over in het gesprek? Hoe breng je geaccepteerd een ‘Nee’ over en hoe spreek je iemand aan op zijn of haar gedrag? In deze cursus leer je hoe je ieder gesprek op een positieve manier kunt beïnvloeden.
Tijdens de cursus is er is veel ruimte voor eigen leerdoelen en om ervaringen te delen. Het is een interactief programma met opdrachten, filmfragmenten en praktijkcases met een acteur. Door de praktische aanpak kun je wat je leert direct in de praktijk toepassen.
Horen is vergeten, zien is onthouden en doen is begrijpen!
Bekijk de inhoud van de training onder het kopje 'inhoud' in het menu of download een brochure. Vraag een offerte aan voor een incompany bij jou op locatie.
Module I – Klantbeleving – 1 dagdeel
Module II – Klantgericht communiceren – 1 dagdeel
Module III – Samen sterk - 1 dagdeel
Module IV – Always change a winning team – 1 dagdeel
Tijdens de modules II en IV wordt er gewerkt met een ervaren trainingsacteur die inzicht geeft in verschillende soorten gedrag en specifieke cases. Je kunt deelnemen aan het rollenspel of de situatie regisseren in een veilige en vertrouwde omgeving.
Maximaal 10 per groep. Op deze manier is de interactie tussen de verschillende deelnemers optimaal . Dit betekent genoeg tijd en persoonlijke aandacht voor iedereen.
Deze cursus wordt alleen incompany gegeven. Het is belangrijk dat je als team aan de slag gaat en op elkaar in leert spelen bij bepaalde situaties. Vraag een offerte op voor de mogelijkheden.
De training omgevingsgericht handelen duurt 4 dagdelen.
Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist een persoonlijk certificaat.
De training stimuleren en leren voor volwassenen en omgevingsgericht handelen zijn een gouden combinatie!
Met de training stimuleren en leren voor volwassenen leer je de juiste motivatie overbrengen op je medewerkers zodat zij als ambassadeur aan de slag kunnen voor de organisatie. Je krijgt gemotiveerde en betrokken medewerkers die zorgen voor groei van zichzelf en de organisatie. Jij kunt na deze training de medewerkers blijven stimuleren en de kwaliteit waarborgen die je wilt uitstralen. Op het moment dat medewerkers de training omgevingsgericht handelen hebben gedaan en jij hebt de training stimuleren en leren voor volwassen gevolgd ben je in staat het leerrendement die voortkomt uit de trainingen te borgen, optimaliseren en continueren.
Lees meer over de training stimuleren en leren voor volwassenen.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van de geplande cursussen in jouw branche.