Cursus klachtenbehandeling - AAB Training & Opleiding

Cursus klachtenbehandeling

Vaardigheden om te luisteren naar en omgaan met lastige klanten

Hoera een klacht! Hét moment om uw klant te tonen dat u hem écht serieus neemt!

Iedere organisatie heeft te maken met klachten. Vergissingen zijn menselijk; het gaat erom dat u een misser oplost en om de manier waarop!

Doelgroep cursus klachtenbehandeling

De cursus klachtenbehandeling is een vaardigheidstraining voor medewerkers en leidinggevenden.

Doel

In deze training leert u:

  • ontwikkelen van een klantgerichte attitude;
  • behandelen van klachten en suggesties in het proces van totaalkwaliteit;
  • kostenbesparing.

Resultaat

Deelnemers hebben geleerd, om te luisteren naar, en vaardigheden ontwikkeld om, om te gaan met lastige klanten.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder d

Inhoud cursus klachtenbehandeling

Ter voorbereiding voert de trainer een intakegesprek met de opdrachtgever en deelnemers kunnen situaties uit eigen praktijk inbrengen als oefenmateriaal.

In deze training, bestaande uit theorie, film, discussie, oefening en praktische toetsing, komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • vijf stappen van effectieve klachtbehandeling:
    • luisteren en klachten niet persoonlijk nemen;
    • meeleven, begrip tonen en spanning verminderen;
    • juiste vragen stellen;
    • afspreken wat er gaat gebeuren;
    • ervoor zorgen dat het gebeurt;
  • constructief omgaan met lastige, boze of agressieve klanten;
  • attitude ontwikkelen: blij zijn met klachten en suggesties en verantwoordelijkheid nemen;
  • omgaan met een registratiesysteem voor klachten en suggesties.

Incompany

Geef deze training incompany zodat je medewerkers direct in de praktijk met eigen materialen aan de slag kunnen. Het voordeel van een incompany is dat je medewerkers geen tijd kwijt zijn aan reizen, eigen materiaal kunnen gebruiken en de theorie direct in de praktijk kunnen toetsen. 

Onze docent heeft vooraf contact, om het programma af te stemmen op de situatie binnen jouw organisatie.

Deelnemers

Aantal deelnemers: maximaal 10 personen

Tijdsduur

Cursusduur: 2 dagen

Certificaat

Na deelname aan de training ontvangt de deelnemer een persoonlijk certificaat.

Inschrijven Offerte Meer