Klachtenbehandeling - AAB Training & Opleiding

Klachtenbehandeling

Vaardigheden om te luisteren naar en omgaan met lastige klanten

Cursus klachtenbehandeling

Hoera een klacht! Hét moment om jouw klant te tonen dat je hem écht serieus neemt!

Iedere organisatie heeft te maken met klachten. Vergissingen zijn menselijk; het gaat erom dat een misser wordt oplost en om de manier waarop.

Wie is de doelgroep

De cursus klachtenbehandeling is een vaardigheidstraining voor medewerkers en leidinggevenden.

Wat is het doel

In deze training leer je:

  • ontwikkelen van een klantgerichte attitude;
  • behandelen van klachten en suggesties in het proces van totaalkwaliteit;
  • kostenbesparing.

Welk resultaat bereik je

Je leert te luisteren naar de klant en vaardigheden te ontwikkelen om om te gaan met lastige klanten. 

Wil je meer informatie?

Neem voor meer informatie contact met ons op via info@aabgroep.nl of 0341-499744.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder d

Wat is de inhoud van de cursus

In deze training, bestaande uit theorie, film, discussie, oefening en praktische toetsing, komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • vijf stappen van effectieve klachtbehandeling:
    • luisteren en klachten niet persoonlijk nemen;
    • meeleven, begrip tonen en spanning verminderen;
    • juiste vragen stellen;
    • afspreken wat er gaat gebeuren;
    • ervoor zorgen dat het gebeurt;
  • constructief omgaan met lastige, boze of agressieve klanten;
  • attitude ontwikkelen: blij zijn met klachten en suggesties en verantwoordelijkheid nemen;
  • omgaan met een registratiesysteem voor klachten en suggesties.

Hoeveel deelnemers in een groep

Aantal deelnemers: maximaal 10 personen

Incompany of open inschrijving

Geef deze training incompany zodat je medewerkers direct in de praktijk met eigen casussen aan de slag kunnen.Ter voorbereiding voert de trainer een intakegesprek met de opdrachtgever en deelnemers kunnen situaties uit eigen praktijk inbrengen als oefenmateriaal.

Wat zijn relevante of vervolgtrainingen

Kijk ook eens bij onze andere communicatietrainingen zoals omgaan met agressie, of de cursus receptie- en baliemedewerkers.

Hoe lang duurt de cursus

Cursusduur: 2 dagen

Wat staat er op mijn certificaat

Na deelname aan de training ontvangt de deelnemer een persoonlijk certificaat.

Inschrijven Offerte Meer
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van de geplande cursussen in jouw branche.