Receptie- en baliemedewerker - AAB Training & Opleiding

Receptie- en baliemedewerker

Op professionele wijze klanten ontvangen en (telefonisch) te woord te staan

U bent het visitekaartje van uw organisatie en het eerste aanspreekpunt voor klanten. Uw eerste indruk is bij deze verantwoordelijke functie van groot belang. Hoe komt u over bij uw klanten? Geeft u voorrang aan de bezoeker of de telefoon? Hoe gaat u om met emoties van klanten? Hoe bewaart u het overzicht in piekuren?

Doelgroep opleiding receptie- en baliemedewerker

Iedereen die klanten te woord staat aan de receptie, balie en telefoon.

Doel

In de opleiding receptioniste leert u op professionele wijze klanten te ontvangen en (telefonisch) te woord te staan, zodat u uw organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt.

Resultaat

Tijdens en na deze training:

  • bent u zich bewust van uw houding, uitstraling en gedrag en welke invloed dit heeft op de reactie van uw klanten;
  • weet u op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen;
  • weet u om te gaan met lastige situaties en klachten;
  • verbetert u uw luister- en vraagtechnieken;
  • bent u bekend met de telefoonetiquette;
  • weet u de juiste prioriteiten te stellen binnen de verschillende werkzaamheden;
  • weet u hoe u het verschil kunt maken voor uw klanten zowel aan de telefoon als aan de balie;
  • heeft u meer plezier in het werk en u vergroot de tevredenheid van uw klanten.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder d

Programma opleiding receptie- en baliemedewerker

Tijdens deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • uitstraling van de balie/receptie;
  • effectief communiceren;
  • klantvriendelijkheid en klantgerichtheid;
  • prioriteiten stellen;
  • luisteren met empathie;
  • vraagtechnieken;
  • telefoonetiquette: do’s en dont’s;
  • overzicht behouden;
  • omgaan met piekperiodes in uw werk;
  • persoonlijke verzorging en uitstraling;
  • omgaan met weerstand en klachten;
  • praktijksituaties en voorbeelden;
  • Persoonlijk Ontwikkelings Plan.

Deelnemers

Aantal deelnemers: maximaal 10 personen

Tijdsduur opleiding receptie- en baliemedewerker

Cursusduur: 1 dag

Certificaat opleiding receptie- en baliemedewerker

Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist een persoonlijk certificaat

Inschrijven Offerte Meer