Receptie- en baliemedewerker - AAB Training & Opleiding

Receptie- en baliemedewerker

Op professionele wijze klanten ontvangen en (telefonisch) te woord te staan

Cursus receptiemedewerker of baliemedewerker

Je bent het visitekaartje van jouw organisatie en het eerste aanspreekpunt voor klanten. Een eerste indruk is bij deze verantwoordelijke functie van groot belang. Hoe kom jij over bij klanten en bezoekers? Geef je voorrang aan de bezoeker of de telefoon? Hoe ga je om met emoties van klanten? Hoe bewaar je het overzicht in piekuren?

De receptie- en baliemedewerker helpt je op professionele wijze klanten te ontvangen en (telefonisch) te woord te staan. 

Wie is de doelgroep

Werk jij als baliemedewerker, receptiemedewerker, in een klant contact center of op het secretariaat waar je klanten te woord staat aan de receptie, balie en telefoon? Dan is deze cursus iets voor jou.

Wat is het doel

In de cursus receptie- en baliemedewerker leer je op professionele wijze klanten te ontvangen en (telefonisch) te woord te staan, zodat je jouw organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt.

Welk resultaat bereik je

Tijdens en na deze training:

  • ben jij je bewust van je houding, uitstraling en gedrag en welke invloed dit heeft op de reactie van klanten;
  • weet je op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen;
  • weet je om te gaan met lastige situaties en klachten;
  • verbeter je jouw luister- en vraagtechnieken;
  • ben je bekend met de telefoonetiquette;
  • weet je de juiste prioriteiten te stellen binnen de verschillende werkzaamheden;
  • weet je hoe je het verschil kunt maken voor klanten zowel aan de telefoon als aan de balie;
  • heb je meer plezier in het werk en vergroot je de tevredenheid van klanten.

Wil je meer informatie?

Een gouden visitekaartje zijn voor de organisatie waar jij werkt, dat wil jij toch ook? Neem dan vooral contact met ons op voor meer informatie via info@aabgroep.nl of 0341-499744.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder d

Wat is de inhoud van de cursus

Tijdens deze training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • uitstraling van de balie/receptie;
  • effectief communiceren;
  • klantvriendelijkheid en klantgerichtheid;
  • prioriteiten stellen;
  • luisteren met empathie;
  • vraagtechnieken;
  • telefoonetiquette: do’s en dont’s;
  • overzicht behouden;
  • omgaan met piekperiodes in uw werk;
  • persoonlijke verzorging en uitstraling;
  • omgaan met weerstand en klachten;
  • praktijksituaties en voorbeelden;
  • Persoonlijk Ontwikkelings Plan.

Hoeveel deelnemers in een groep

Aantal deelnemers: maximaal 10 personen

Incompany of open inschrijving

De cursus receptie en baliemedewerker is incompany te organiseren op vele manieren. Denk aan een één op één coachingstraject, waarin de docent meeluistert en meekijkt met de deelnemer, of een groepstraject waarin de docent praktijkvoorbeelden behandelt van alle receptie-/baliemedewerkers. 

Wil jij een traject op maat? Neem dan vooral contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen. Bij het plannen van een incompany neemt de docent van te voren contact op om het programma door te nemen en aan te passen aan specifieke leerbehoeften.

Wat zijn relevante of vervolgtrainingen

Kijk ook eens bij andere communicatietrainingen zoals de cursus klachtenbehandeling.

Hoe lang duurt de cursus

Cursusduur: 1 dag

Afhankelijk van jouw wensen kan de tijdsduur aangepast worden. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Wat staat er op mijn certificaat

Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist een persoonlijk certificaat

Inschrijven Offerte Meer
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van de geplande cursussen in jouw branche.