Medewerker klant contact center - AAB Training & Opleiding

Medewerker klant contact center

Waar moet je op letten bij het zakelijk chatten

Training medewerker klant contact center

Werk je op een Klant Contact Center en beantwoord je vragen van klanten via live chat, Facebook Messenger of WhatsApp? Dan is het belangrijk dat je je boodschap helder en klantvriendelijk formuleert, in foutloos Nederlands. Chatten met een klant is per slot van rekening heel iets anders dan chatten met een vriend of vriendin.

De training is een combinatie van e-learning en klassikaal. 

Wie is de doelgroep

De training is geschikt voor iedereen die via de live chat, Facebook Messenger of WhatsApp klantcontacten onderhoudt of dit in de toekomst gaat doen.

Wat is het doel

In deze training vol praktijkvoorbeelden leer je waar je op moet letten bij het zakelijk chatten. Je leert hoe je een vraag of een klacht zakelijk en vriendelijk beantwoordt, hoe je de boodschap kort houdt, hoe je de aandacht van de klant vasthoudt en hoe je het gesprek netjes afrondt. Als het nodig is, spijker je online je spelling en grammatica bij.

Welk resultaat bereik je

Na deze training communiceer je klantvriendelijk en effectief via de live chat, Facebook Messenger of WhatsApp. Je Nederlands is helder, zakelijk en zonder fouten. En je hebt gemerkt dat zakelijk chatten ook leuk is!

Wil je meer informatie?

Neem voor meer informatie voor de cursus of een variant hierop contact op via 0341-499744 of info@aabgroep.nl.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder d

Wat is de inhoud van de cursus

Werkwijze: blended 

Deze training is een combinatie van 2 workshops en een online oefenomgeving.

Workshops medewerker klant contact center

In de workshops (2x 3 uur) ga je aan de slag met praktijkcases. Onderwerpen zijn: het geven van informatie, het afhandelen van een klacht en het beantwoorden van vragen. In de opdrachten komen de volgende aspecten aan de orde:

  • Wie is je klant? Let op de toon en de woorden die je kiest.
  • Hoe houd je het initiatief tijdens een chatsessie?
  • Een logische volgorde hanteren (inleiding, kern, slot).
  • Korte zinnen maken (B1-niveau).
  • Actief formuleren (vermijd de passieve vorm en gebruik zo min mogelijk hulpwerkwoorden).
  • Concreet formuleren.
  • Positief formulieren (zeg wat er mogelijk is in plaats van wat er niet mogelijk is).
  • Het vermijden van moeilijke woorden en ouderwets taalgebruik.

Online oefenomgeving

Je krijgt 3 maanden lang toegang tot je eigen leeromgeving. Hier vind je:

  • oefenmateriaal afgestemd op de workshops
  • uploadmogelijkheden voor eigen werk
  • contactmogelijkheid met je trainer
  • een start- en eindmeting
  • de theorie om na te lezen

Hoeveel deelnemers in een groep

Maximaal 10 deelnemers per groep.

Incompany of open inschrijving

Geef deze training incompany zodat de inhoud aangepast kan worden aan specifieke leerwensen en situaties die vaak bij jou in de organisatie voorkomen. Bij het plannen van de training neemt de docent van te voren contact op om het programma door te nemen. 

Liever een open inschrijving volgen? Bekijk de startdata in het cursusmenu of neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat zijn relevante of vervolgtrainingen

Vind je deze training interessant, dan is de cursus receptie- en baliemedewerker misschien ook iets voor jou. 

Hoe lang duurt de cursus

Workshops: 2 workshops van 3 uur. 

Online: Twee weken voorafgaand aan de eerste sessie start je online met een 0-meting en het eerste deel van de online module. Je hebt 3 maanden toegang tot deze online module.

Wat staat er op mijn certificaat

Na afloop en het goed doorlopen van de praktijk en online leeromgeving ontvang je een persoonlijk certificaat.

Inschrijven Offerte Meer
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van de geplande cursussen in jouw branche.