Medewerker klant contact center - AAB Training & Opleiding

Medewerker klant contact center

Waar moet je op letten bij het zakelijk chatten

Doelgroep training medewerker klant contact center

Werk je op een Klant Contact Center en beantwoord je vragen van klanten via live chat, Facebook Messenger of WhatsApp? Dan is het belangrijk dat je je boodschap helder en klantvriendelijk formuleert, in foutloos Nederlands. Chatten met een klant is per slot van rekening heel iets anders dan chatten met een vriend of vriendin.

De training is geschikt voor iedereen die via de live chat, Facebook Messenger of WhatsApp klantcontacten onderhoudt of dit in de toekomst gaat doen.

Doel training medewerker KCC

In deze training vol praktijkvoorbeelden leer je waar je op moet letten bij het zakelijk chatten. Je leert hoe je een vraag of een klacht zakelijk en vriendelijk beantwoordt, hoe je de boodschap kort houdt, hoe je de aandacht van de klant vasthoudt en hoe je het gesprek netjes afrondt. Als het nodig is, spijker je online je spelling en grammatica bij.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen de geplande data je niet uit? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 0341-499744 of info@aabgroep.nl. Wil je liever op de wachtlijst komen zodat we je op de hoogte kunnen houden van nieuwe data? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier zonder d

Werkwijze: blended 

Deze training is een combinatie van 2 workshops en een online oefenomgeving.

Workshops medewerker klant contact center

In de workshops (2x 3 uur) ga je aan de slag met praktijkcases. Onderwerpen zijn: het geven van informatie, het afhandelen van een klacht en het beantwoorden van vragen. In de opdrachten komen de volgende aspecten aan de orde:

  • Wie is je klant? Let op de toon en de woorden die je kiest.
  • Hoe houd je het initiatief tijdens een chatsessie?
  • Een logische volgorde hanteren (inleiding, kern, slot).
  • Korte zinnen maken (B1-niveau).
  • Actief formuleren (vermijd de passieve vorm en gebruik zo min mogelijk hulpwerkwoorden).
  • Concreet formuleren.
  • Positief formulieren (zeg wat er mogelijk is in plaats van wat er niet mogelijk is).
  • Het vermijden van moeilijke woorden en ouderwets taalgebruik.

Online oefenomgeving:

Je krijgt 3 maanden lang toegang tot je eigen leeromgeving. Hier vind je:

  • oefenmateriaal afgestemd op de workshops
  • uploadmogelijkheden voor eigen werk
  • contactmogelijkheid met je trainer
  • een start- en eindmeting
  • de theorie om na te lezen

Tijdsduur training medewerker KCC

2 workshops van 3 uur. Daarnaast start je twee weken voorafgaand aan de eerste sessie met een online 0-meting en het eerste deel van de online module. Je hebt 3 maanden toegang tot deze online module.

Certificering

Na afloop en het goed doorlopen van de praktijk en online leeromgeving ontvang je een persoonlijk certificaat.

Inschrijven Offerte Meer