Communicatieve vaardigheden chauffeurs  - AAB Training & Opleiding

Communicatieve vaardigheden chauffeurs

Representativiteit en beroepshouding vrachtwagenchauffeurs

Cursus communicatieve vaardigheden voor chauffeurs

Jij als beroepschauffeur communiceert dagelijks vele malen met klanten, collega’s en onbekenden. Vaak communiceer je onbewust op een manier die jij jezelf in de loop van de jaren hebben aangeleerd. 

Heb je er wel eens over nagedacht dat jij het visitekaartje bent van de organisatie waar je voor werkt? Vaak ben je het eerste contact met het bedrijf waar je komt om lading te lossen of op te halen. 

De cursus communicatieve vaardigheden voor chauffeurs helpt je om onder verschillende omstandigheden op een professionele manier te communiceren.

Wie is de doelgroep

De cursus communicatieve vaardigheden chauffeurs is bedoeld voor chauffeurs nationaal en internationaal.

Wat is het doel

Na afloop van de training is de deelnemer in staat om aan te geven wat het belang van een goede beroepshouding is en hoe hij/zij ervoor kan zorgen dat hij representatief blijft voor zijn functie tijdens de uitvoering van zijn werk.

Welk resultaat bereik je

Na het volgen van de cursus heb je onder andere het volgende bereikt:

  • Je begrijpt het effect van:
    • Representativiteit
    • Beroepshouding
    • Commercieel gedrag
    • Klantbenadering
    • Je houding op het imago van het bedrijf waar je voor werkt
  • Je begrijpt dat communicatie een onderdeel is van de dienstverlening
  • Je kunt gedragingen waarnemen en interpreteren
  • Je kent de gevolgen en oorzaken van miscommunicatie
  • Je kunt omgaan met stresssituaties

Wil je meer informatie?

Vraag een offerte op om de mogelijkheden te bespreken, of neem contact op via info@aabgroep.nl of 0341-499744.

Startdata

Staan er geen data gepland of komen data en locatie je niet uit? Neem contact met ons op via info@aabgroep.nl of 0341-499744 zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken. Of schrijf je in zonder datum, dan nemen we contact met je op zodra er nieuwe data worden gepland.

Wat is de inhoud van de cursus

De onderwerpen die tijdens deze training worden behandeld vormen de basis van professioneel communiceren. De praktijkgerichte training geeft zoveel mogelijk handvatten die direct tijdens de dagelijkse werkzaamheden toepasbaar zijn. De aangeboden theorie is hierbij ondersteunend.

De onderwerpen bestaan uit:

  • Klachtenafhandeling
  • Verschillende dimensies van cultuur en bijbehorende normen en waarden
  • Representativiteit en beroepshouding
  • Klantbenadering
  • Commercieel gedrag
  • Klachtafhandeling
  • Mondelinge en schriftelijke communicatie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met stresssituaties
  • Handelen en denken vanuit diverse belanghebbenden

Hoeveel deelnemers in een groep 

Aantal deelnemers: maximaal 12 personen.

Incompany of open inschrijving

Organiseer een incompany voor je medewerkers of schrijf je in voor een open inschrijving bij jou in de buurt. 

Bij een incompany training neemt de docent van te voren contact op om de werksituatie van de medewerkers door te nemen en de training hierop aan te passen. Vraag een offerte op voor de mogelijkheden.

Wil je meedoen met een open inschrijving? Bekijk dan de startdata in het cursusmenu en schrijf je direct in.

Wat zijn relevante of vervolgtrainingen

Deze cursus is ook als e-learning te volgen met code 95. Je volgt een dagdeel een e-learning en sluit af met een klassikale sessie. Bekijk de e-learning communicatieve en sociale vaardigheden

Hoe lang duurt de cursus

Cursusduur: 1 dag.

Wat staat er op mijn certificaat

Na deelname aan de cursus ontvangt de cursist een persoonlijk certificaat.

Nascholing Code 95 / CCV 

Deze cursus kan voor de betreffende cursisten worden aangemeld bij het CCV. De opleiding is gecertificeerd door CCV (code 95) en mag meegeteld worden voor chauffeurs in het kader van de richtlijnen ‘Vakbekwaamheid voor beroepschauffeurs’ (7 uur).

Inschrijven Offerte Meer
Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand een overzicht van de geplande cursussen in jouw branche.